Až 40 % Čechů špatně používá blinkry. Svět motorů to chce změnit s iniciativou Rozblikáme Česko

Svět motorů chce naučit Čechy používat blinkry.

Svět motorů chce naučit Čechy používat blinkry. Zdroj: archiv CNC

redakce
Společnost
Diskuze (0)

Odstartovala bezpečnostní kampaň Rozblikáme Česko, která chce s claimem „Blikej, nebuď *****!“ naučit české řidiče správně používat směrová světla a zlepšit bezpečnost na silnicích. Záštitu nad kampaní, která se objeví v časopisu, na billboardech, v televizi i na sítích, převzal na sobotním eventu Světa motorů i ministr dopravy Martin Kupka.

„Musím Čechy pochválit. Jsme dobří řidiči, ale pořád je samozřejmě co zlepšovat,“ říkal s úsměvem z pódia ministr dopravy Martin Kupka a dodal, že je rád, že se o bezpečnost na silnicích nestará pouze stát. Data hovoří jasně – při používání blinkrů chybuje až 40 % Čechů. Redakce Světa motorů by tato čísla ráda vylepšila. „Kampaň vzešla ze zdravého naštvání a z naděje, že můžeme svou aktivitou přispět k větší bezpečnosti na českých silnicích. Jistě, jen málokdo si po setkání s naší polepenou červenou octavií nebo billboardem sáhne hned do svědomí. Ale pokud se aspoň na chvíli zamyslí, má to smysl. Je to lepší než jen sedět doma u piva a nadávat, že lidi neumí jezdit,“ říká šéfredaktor Světa motorů Petr Slováček.

Svět motorů chce naučit Čechy používat blinkry.Svět motorů chce naučit Čechy používat blinkry. | Zdroj: archiv CNC

Redakce přišla s desaterem správného blikání, které má situaci na silnicích alespoň trochu změnit. Každé téma z desatera bude zpracováno v časopise, televizi, na webu i formou rychlého videa na sociálních sítích. Zábavná je i výše zmíněná červená octavia, která brouzdá silnice s drzým claimem “Blikej, nebuď *****!,” ale ruku na srdce, kdo komentuje nevhodné chování předjíždějících řidičů s ledovým klidem?

Začít diskuzi